F.A.Q.

The English Hatter online klantenservice

Op deze pagina leest u belangrijke informatie over online winkelen. Staat uw vraag er niet tussen of heeft u een klacht, neem dan gerust contact met ons op.     

Hoe registreer ik als klant?

Wanneer u voor het eerst online kleding bij The English Hatter wilt kopen, vragen wij of u zich wilt registreren als klant of dat u wilt bestellen zonder account. Als u kiest voor registreren is het belangrijk om de gevraagde gegevens in te vullen. Deze gegevens hebben wij nodig om de bestelling goed te kunnen verwerken.      

Uw inlognaam bestaat uit uw e-mailadres. Alle e-mails over de bestelling sturen wij naar dat e-mailadres. Na de registratie ontvangt u een wachtwoord waarmee u kunt inloggen op uw persoonlijke pagina. 

Op deze pagina vindt u:

> Persoonlijke gegevens

> Bestellingen

> Verlanglijstjes

Het voordeel van deze registratie is dat u maar één keer uw gegevens in hoeft te vullen, dat uw gegevens beveiligd zijn en dat u altijd de status van uw bestelling kunt inzien. Wilt u zich niet registreren als klant, dan is dat geen probleem. Dan vult u per bestelling uw gegevens opnieuw in.   

Hoe werkt de webwinkel?

Winkelen bij The English Hatter kan op verschillende manieren. U kunt alle kledingstukken bekijken via de kledingcatalogus. Door op de gewenste categorie te klikken gaat u naar het betreffende kledingaanbod.  

Hoe kan ik de kleding bekijken?

Elk kledingstuk heeft een eigen pagina met daarop:

> foto’s van het kledingstuk > een zoomfunctie om het kledingstuk uitvergroot te bekijken

> een beschrijving van het kledingstuk

> de prijs

> het winkelmandje

> informatie over de verzending

Hoe kan ik kleding bestellen?  

U bestelt het geselecteerde kledingstuk door eerst de maat en de kleur te kiezen. Daarna klikt u op de knop met de tekst ‘voeg toe aan winkelwagen’. Controleer uw bestelling en volg de stappen tot aan de betaling. Na het plaatsen van een bestelling sturen we altijd een e-mail ter bevestiging. Deze ontvangt u op het door u opgegeven e-mailadres. Zo kunt u altijd uw bestelling controleren.   

Hoe kan ik betalen?  

Om te betalen moet u inloggen, een nieuw account aanmaken of zonder account afrekenen. Vervolgens kiest u de bezorgmethode, het bezorgadres en de betaalwijze. 

Betalen kan met:

> iDeal

> Visa

> Mastercard

> Bankoverschrijving*

* Kiest u voor een bankoverschrijving, neem dan contact op met The English Hatter via de contactpagina. Bij een overboeking zullen we de bestelling reserveren. Wij wachten met verzenden tot de betaling bij ons binnen is. Is de betaling na twee werkweken nog niet ontvangen dan vervalt de bestelling.    

Bij betaling gaat u akkoord met de Algemene Voorwaarden van The English Hatter. De bestelling is akkoord als de betaling geaccepteerd is. Alleen dan wordt de bestelling verzonden.     

Ontvang ik een bevestiging van de bestelling?  

Na de betaling ziet u de bevestiging van de bestelling op het scherm. In deze bestelling staat het ordernummer. Vermeld het ordernummer als u vragen heeft over de bestelling. De bestelling wordt ook bevestigd via e-mail. De status van uw bestelling kunt u volgen als u inlogt op uw pagina.    

Is online betalen veilig? 

Alle betalingen aan The English Hatter gaan via de ABNAMRO. ABNAMRO is gespecialiseerd op het gebied van online betalingen en voldoet aan de strenge eisen gesteld door de PCI Data Security Standards (klasse 1), van MasterCard en Visa. Dit betekent dat er geen creditcardgegevens worden vastgelegd waardoor deze niet door derden bemachtigd kunnen worden. Alle betalingen worden vergrendeld verstuurd via Secure Socket Layer(SSL). SSL is de meest gebruikte manier om beveiligde elektronische transacties tot stand te brengen. U herkent een beveiligde verbinding via SSL aan de link in de browserbalk. Een beveiligde link begint altijd met https://.     

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Na de betaling is annuleren niet meer mogelijk. Wij leveren immers binnen 48 uur. U kunt de koop wel herroepen door de bestelling binnen veertien dagen terug te sturen. Dit kan zonder opgaaf van reden. Het aankoopbedrag wordt aan u terugbetaald.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

 Wij streven er naar alle bestellingen binnen 3 tot 5 werkdagen te leveren.

Wie levert mijn bestelling?

De pakketten worden bezorgd door PostNL. Bent u bij aflevering van de bestelling niet thuis, dan biedt PostNL de bestelling aan bij uw buren. In het geval dat uw bestelling ook bij de buren niet kan worden afgeleverd wordt de bestelling een tweede keer aangeboden.  Als u en uw buren ook bij de tweede bezorging niet aanwezig zijn krijgt u een InfoNotice van PostNL. Op deze InfoNotice staat vermeld waar u uw bestelling kunt afhalen. Gedurende 3 weken blijft uw bestelling beschikbaar op dit afhaaladres.

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

U betaalt een bijdrage in de verzendkosten. Binnen Nederland is dat € 4,95 per bestelling. Voor leveringen binnen de EU rekenen we € 15,00 en voor leveringen buiten de EU € 35,00. De verzendkosten voor retourneren zijn voor uw rekening, tenzij er iets aan het artikel mankeert.

Wat te doen bij klachten?

Wanneer u een klacht heeft, horen we graag van u. U kunt ons bellen of een e-mail sturen via de contactpagina. Vermeld hierin het betreffende artikel, het ordernummer en omschrijving van de klacht. U ontvangt binnen maximaal vijf werkdagen een reactie.     

Hoe kan ik een bestelling retourneren? 

Alle aankopen bij The English Hatter mogen binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden terug gestuurd worden (u betaalt de verzendkosten*). Gebruik hiervoor de retourbon die we bij de zending meeleveren. Na veertien dagen is de koop onherroepelijk gesloten. Wanneer u (een deel van-) de bestelling terugstuurt, dan vervalt de koop en storten we het aankoopbedrag, zonder de verzendkosten, binnen 7 dagen terug op uw rekening.     

Bij het retourneren is het volgende van belang:

> Stuur de betreffende artikelen binnen veertien dagen na ontvangst van de bestelling retour.

> Stuur de retourbon volledig ingevuld mee.

> Het betreffende artikel is onbeschadigd, ongewassen en ongedragen.

> De originele labels en hangtags zitten nog aan het artikel.

> Voor een retourzending betaalt u de standaard verzendkosten.

*Bij het retourneren van een volledige order, worden ook de verzendkosten retour betaald.

Het retouradres is:  

The English Hatter B.V. Afdeling Webbestellingen

Heiligeweg 40

1012 XS Amsterdam

Binnen 7 dagen na ontvangst van de door u geretourneerde zending zal The English Hatter het aankoopbedrag van betreffende artikelen, eventueel vermeerderd met de verzendkosten, aan u restitueren.

Nog vragen?  

Heeft u nog aanvullende vragen of opmerkingen, dan horen wij dat natuurlijk graag. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur op 020-6234781. Op zon- en feestdagen zijn wij gesloten. U kunt uiteraard ook een e-mail sturen naar info@english-hatter.nl.